Koszulki z nadrukiem to skuteczne
narzędzie marketingowe. W prosty sposób zachęcają obdarowaną
osobę do promowania logo firmy. Jeśli koszulka będzie
wystarczająco atrakcyjna, firma zyskuje chodzącą reklamę. Koszt
wydruku jest zależny od drukarni i zastosowanej techniki. Drukowanie
na koszulkach odbywa się z użyciem kilku alternatywnych metod.
Możliwości utrwalenia obrazu na
kształtkach daje też druk cyfrowy. Umożliwia bezpośrednie
naniesienie wzoru w postaci grafiki rastrowej (np. bmp, jpg). Możliwe
jest wykonywanie mniejszych nakładów i pojedynczych sztuk.
Kolejna metoda to tzw. flex. Jest to
najtrwalsza obok haftu metoda umożliwiająca drukowanie na
koszulkach. Pozwala uzyskać efekt odblasku, metaliczności, jak
również sztywnego w dotyku nadruku. Daje możliwość nadrukowania
zdjęć. Ta technika jest opłacalna również przy niskich
nakładach, gdyż nie wymaga przygotowania formy do druku.
Alternatywną techniką jest flock,
który daje możliwość nadruku w wysokiej jakości. Drukowanie
na koszulkach z użyciem metody flock jest o tyle oryginalne, że
nadruk ma fakturę zamszu. Do wad techniki należy wysoki koszt oraz
możliwość nanoszenia wyłącznie prostych grafik.
Ostatnim znanym sposobem przeniesienia
obrazu na materiał jest tradycyjny haft. To zdecydowanie najbardziej
trwała technika, odporna na spieranie. Chcąc wykonać nadruki na
koszulkach weźmy pod uwagę kilka drukarni i porównajmy ceny oraz
jakość i trwałość nadruków w proponowanych przez nie
technikach.
Moim zdaniem stare dobre sito jest niezawodne i łatwo o tanią dobra drukarnie, przynajmniej w duzych miastach :)
OdpowiedzUsuń